skydive tønsberg fallskjermklubb tandem
 

Vanlige stilte spørsmål

 

+ Hoppet skal være en overraskelse - hva gjør jeg?

Når du booker for andre, og det skal være en overraskelse, oppgi DIN epost og DITT mobilnr – da kommuniserer vi bare med deg, og hoppet forblir en overraskelse.

Våre regler sier at den som hopper skal varsles minst 48 timer før hoppet, dette for å unngå at noen hopper fordi de føler seg presset til noe de egentlig ikke vil, når de møter opp til overraskelsen. Det er opp til den som booker å forholde seg til denne regelen. Vet du feks at den som skal hoppe har uttrykt ønske om dette, stiller saken seg anderledes.

Joda, vi har nok sendt deg denne. Sjekk spamfilteret ditt. Avsender er skydive-tonsberg.wetransfer.com. Du kan også søke på "wetransfer" på PC-en din. Finner du den fremdeles ikke - kontakt oss

+ Jeg klarer ikke spille av filmen!

VLC og Quicktime funker bra til å spille av filmen. Alle PC-er med windows har VLC. Søk etter VLC på disken din og spill av filmen med denne aplikasjonen, da går det bra!

+ Jeg veier over 100 kg, kan jeg hoppe?

Maksvekt er normalt 100 kg. Er vi i tvil må du på vekta før vi hopper med deg! I enkelte tilfeller tillater vi over 100 kg, men det er avhengig av din fysiske tilstand/form, og vurderes av instruktøren i hvert tilfelle. Du kan risikere å bli avvist. Kontakt oss om du veier 100-110 kg! Av sikkerhetsmessige grunner er 110 kg en absolutt maksgrense.

+ Kan jeg hoppe sammen med andre?

Vil du hoppe sammen med kjæresten din, familie eller venner? Dere vil være på samme fly, inntil 4 samtidig. Og dere vil hoppe ut med ca 10 sekunders mellomrom. Dere vil neppe se hverandre i frittfall, men under skjerm kan du nok få et glimt av den eller de du hopper sammen med. Og dere lander på samme sted, med kort mellomrom.

Har du en ven som er fallskjermhopper, kan han eller henne hoppe sammen med deg, hvis Tandeminstruktørern godkjenner det.

+ Hvor lang tid i forvegen bør jeg bestille?

Høysesongen for tandem er fra mai til ut oktober. Dette er populært, så vil du være sikker på å få plass, bør du bestille så tidlig som mulig, spesielt lørdager og søndager. På hverdager er det mer romslig med plass, og vi kan som regel håndtere dropin.

De populære tidspunktene blir fort fyllt opp. Så desto tidligere du booker, desto større sannsynlighet for at du får hoppet når du ønsker.

+ Kan jeg booke for andre eller flere enn meg selv?

Ja det går fint. Du kan legge til så mange du vil når du booker.

+ Kan jeg endre en booking?

Ja, det går fint. Du kan endre tidspunkt selv inntil 3 dager før hoppet (følg link i epost du får tilsendt etter booking). Eller kontakt oss så fikser vi for deg.

+ Jeg finner ikke gavekortet mitt!

Har du oppgitt riktig epost har vi sendt deg gavekortet. Finner du det ikke ligger det høyst sannsynlig i spamfilteret ditt. Avsender er skydivereservations@burblebookings.com

+ Jeg har ikke fått kvittering for bookingen min!

Har du oppgitt riktig epost har vi sendt deg kvittering. Finner du den ikke ligger det høyst sannsynlig i spamfilteret ditt. Avsender er skydivereservations@burblebookings.com

+ Jeg har ikke fått kvittering for betalingen min!

Har du betalt med kort får du kvittering fra Stripe. Finner du den ikke ligger det høyst sannsynlig i spamfilteret ditt. Avsender er support@stripe.com

+ Hva skjer hvis hoppet mitt blir kansellert?

Dersom vi må kansellere pga av vær eller andre årsaker, booker vi deg kostnadsfritt på et nytt tidspunkt. Eller vi refunderer det du har betalt. Opp til deg!

+ Jeg kan ikke spille av filmen fra hoppet!

Vi leverer videoen i formatet xx. Den kan spilles av med VLC (som følger med alle Windows operativsystemer), eller Quicktime (følger med alle Apple-maskiner). Du kan downloade VLC her. Quicktime laster du ned her.

+ Blir jeg varslet ved forsinkelser eller kanselleringer?

Ja, vi varsler på sms til mobilnummeret du har oppgitt ved bestilling. Har du kjøpt for flere enn deg selv, varsler vi ikke den enkelte, men deg, og så må du varsle videre. Ved større forsinkelser prøver vi så godt vi kan å holde dere orienterte, men det kan hende vi ikke rekker si fra før du har dratt hjemmefra.

Hvis vi kansellerer hele dagen, gjør vi det alltid minst to timer før planlagt oppstart av hopping angjeldende dag. Da får du sms.